Novi Toyotini sistemi za bezbednost
Toyota je na javnoj izložbi tehnologije inteligentnih transportnih sistema demonstrirala svoje sisteme za podršku bezbedne vožnje sa ciljem da smanji mogućnost saobraćajnih nezgoda korišćenjem komunkacije između vozila i spoljašnje sredine.
Sistemi koji su prikazani namenjeni su pomoći vozačima da: 1) primete crveno svetlo, 2) na vreme krenu posle zaustavljanja, 3) primete znak STOP, 4) izbegnu kontakt sa zadnje strane sa drugim vozilima i 5) primete pešake koji prelaze ulicu.
Ovi sistemi pomažu da se smanji mogućnost saobraćajnih nezgoda korišćenjem komunikacije infrastruktura-vozilo da bi se doseglo izvan granica autonomnog sistema bezbednosti vozila (kao što su radarske sprave i kamere u vozilu). Pored doprinosa očuvanju životne sredine, namenjeni su i poboljšanju protoka saobraćaja.
Na osnovu svog koncepta integrisanog upravljanja bezbednošću (“Integrated Safety Management Concept”), Toyota osim razvoja autonomnih bezbednosnih sprava i sistema u samom vozilu, promoviše razvoj sistema koji utiču na infrastrukturu i dopuštaju razmenu informacija između samih vozila i vozila i infrastrukture korišćenjem tehnologije inteligentih transportnih sistema.
Testovi su sprovedeni da bi se procenilo u kojoj meri sistemi saradnje između vozila i infrastrukture mogu doprineti smanjenju saobraćajnih nesreća i usredsređeni su na to kako prisustvo ili odsustvo informacija prenesenih infrastrukturom komunikacija u vezi sa saobraćajnim signalima i STOP znacima utiče na stopu saobraćajnih nezgoda.
Testovi su dali podatke o ponašanju vozača u raznim uslovima vožnje koji će se primeniti na razvoj kooperativnih sistema vozila i infrastrukture i na tekuće istraživanje u cilju poboljšanja saobraćajnog okruženja.
Sistem put-vozilo za pomoć vozačima da primete crveno svetlo:
Status semafora se šalje vozilu sa optičkog fara ugrađenog duž puta. Vozač je upozoren na crveno svetlo. Ako postoji mogućnost da vozač prođe kroz crveno, sistem izdaje dalja upozorenja.
Sistem put-vozilo za pomoć vozačima da na vreme krenu posle zaustavljanja:
Status semafora šalje se vozilu sa optičkog fara ugrađenog duž puta. Kada se vozilo zaustavi na crveno svetlo, sistem pokazuje približno vreme koje je preostalo do pretvaranja crvenog u zeleno svetlo. Sistem takođe menja svoj prikaz u predviđeno vreme pre nego što se crveno svetlo pretvori u zeleno da bi vozače pripremio za start, i tako pomaže da se na vreme krene posle zaustavljanja.
Sistem put-vozilo za pomoć vozačima da primete znak STOP:
Informacija o znaku STOP šalje se vozilu iz optičkog fara ugrađenog duž puta. Sistem upozorava vozača na prisustvo raskrsnice i od njega zahteva da se potpuno zaustavi pre dalje vožnje. Ako postoji mogućnost da se vozač ne zaustavi, sistem dalje upozorava vozača da se zaustavi na znak STOP.
Sistem put-vozilo za pomoć vozačima da izbegnu susret sa zadnjom stranom vozila ispred:
Informacije u vezi sa vozilom ispred koje se zaustavilo ili se kreće vrlo malom brzinom šalju se vozilu koje se kreće iza njega optičkim farom ugrađenim duž puta. Sistem upozorava vozača na prisustvo vozila ispred koje se sporo kreće ili je zaustavljeno.
Sistem put-vozilo za pomoć vozačima da primete pešake koji prelaze ulicu:
Informacije koje govore o pešačkim prelazima, pešacima ili biciklistima u neposrednoj blizini šalju se vozilu optičkim farom ugrađenim duž puta. Kada vozač skrene, sistem upozorava vozača na prisustvo pešaka ili bicikala.
b92
Нема коментара:
Постави коментар