|
Dačija je na Salonu automobila u Ženevi 2009. otkrila koncept pod imenom Duster. Neobično ime, rekli bismo, ali rumunski je proizvođač verovatno na taj način želeo da istakne off-road orijentaciju svog novog modela koji dolazi u crossover karoserijskoj konfiguraciji
Duster za Daciju predstavlja ulazak na novu teritoriju, a ujedno je i prvi koncept koji dolazi iz rumunske marke. Sa novim crossoverom, Dacia nastavlja svojevrsnu "tradiciju", a to je da ne razočarava, jer pri ocenjivanju bilo kog modela ovog proizvođača, cena igra osnovnu ulogu, i kada se uvidi koliko toga se dobija za dat novac, kupac uvek ostaje zadovoljan. Pored neuobičajene osnovne arhitekture, Duster se odlikuje mnogim interesantnim elementima stajlinga.
Očigledno je da se radi o francuskom DNK, utkanom u ovaj rumunski model. Nadamo se da će dizajnerski jezik biti prenesen i na buduću serijsku verziju.
Robustno i sportski
Koncept odlikuju kratki prepusti i izdašno međuosovinsko rastojanje od 2,80 m, s obzirom na kompaktne dimenzije, što vozilu daje robustan i sportski izgled. Prednjim delom dominira široki odbojnik sa dva vertikalna proreza za vazduh. Gril hladnjaka je zadržao prepoznatljiv Dacijin stajling, a sa obe njegove strane počinje prednja svetlosna grupa koja se proteže iznad blatobrana i doseže ivicu prednjih vrata. Tipično francuski, rekli bismo, a ista konstatacija može se upotrebiti i pri posmatranju boka koncepta čije konture podsećaju na neke druge kreacije iz zemlje "galskih petlova".
Antracit siva boja doprinosi utisku da je Duster kao izliven iz jednog dela, uz odsustvo centralnog stuba, što dodatno naglašava identitet ovog modela. Zadnji deo je masivan, a utisnuti Dacijin logo pokazuje da je rumunski proizvođač postao ozbiljan igrač koji na evropsko tržište izlazi sa jakim argumentima.
Pre svega štedljiv
Što se dimenzija tiče, Duster je dug 4,25 m, baš kao i Logan, što ga čini veoma upotrebljivim u gradskim gužvama. Sportski pedigre naglašen je 21-inčnim naplacima sa pet paoka i trapezoidnim završecima izduvnih cevi, mada je teško verovati da će se ti detalji pojaviti i na serijskom modelu.
Posebna pažnja data je aerodinamici. Linije vozila su fluidne, a koeficijent otpora vazduha iznosi samo 0,30. Rezultat toga je da je potrošnja goriva svedena na minimum. Poznati 1,5 dCi dizel agregat sa filterom čađi i 105 KS emituje samo 139 g/km CO2 uz potrošnju od 5,3 l na 100 km. Pogon nije za hvalisanje što se performansi tiče, ali ipak, treba biti svestan da Duster nije kreiran da se nadmeće sa mnogo skupljom konkurencijom. Ipak, Dacijinom crossoveru za sprint do "stotke", potrebno je 9,6 sekundi, što je sasvim korektan rezultat za ovu klasu vozila.
Futuristički praktično
Naglasak na futurističkom zadržan je i kod stajlinga enterijera. Upotrebljena je boja čokolade u dva tona i plava što je dobar ambijent za popravljanje raspoloženja. Potpuno stakleni krov omogućava ispunjavanje kabine svetlošću, a prostornosti i komforu doprinosi i originalan dizajn sedišta.
Armaturnu tablu takođe odlikuju tečne, izražajne linije, i bez obzira na moderan dizajn, ni malo se nije izgubilo na praktičnosti, naprotiv. Interesantno je rešeno i suvozačko sedište, koje je po potrebi, putem klizača, moguće pomeriti
u stranu, ispod vozačkog, čime se u kabini oslobađa dodatni prostor od dva kubna metra.
Pomak u svakom smislu
Šta zapravo predstavlja Dacijin koncept? Reč je o moderno dizajniranom vozilu u crossover konfiguraciji koje će pronaći svoju ciljnu grupu u porodicama koje pre svega nameravaju da racionalno distribuiraju svoje prihode. Duster je prvenstveno gradski četvorosed, čija varijabilnost i zapremina unutrašnjeg prostora omogućavaju da bude idealan prevoz i za odlazak na recimo, godišnji odmor. Ono što je za rumunskog proizvođača bitno je da osnovne atribute zadrži i kod serijskog modela. "Svemirski" izgled koncepta ne treba očekivati, ali pružanje udobnosti, bezbednost i mala potrošnja, imperativi su kada je reč o Daciji. Naravno, ne treba sumnjati da će Duster i što se estetike tiče, značiti značajan skok u budućnost.
(Vrele Gume)
Нема коментара:
Постави коментар